יום שלישי, 11 במרץ 2014

הרב שטנצל על חילולי הקברים ביפו



מאמרו של הרב שלמה שטנצל זצ"ל על חילולי הקברים של חברת אי
הרב שלמה שטנצל זצ"ל עם הרב יעקב אדלשטיין רבה של רמת השרון
ילן גת ביפו
המראה על בעלותינו על ארץ ישראל ועל יפו.
1. בית הקברות היהודי העתיק ביפו, ברחוב יפת שאבותינו נוחי נפש היו קבורים בו כאלפיים שנה ועברו את כל המשטרים, הכשדיים הפרסיים הרומאים הצלבנים הטורקים המנדטוריים, חכמי ישראל ואנשי עמל רכשו במיטב כספם את חלקת הקבר, והנה היום אנחנו צאצאיהם זועקים נגד אחים טועים, חברת אילן9 גת, למה תרעו עבור כמה שקלים, למה תיקחו את אבותינו ותשליכום מקברם למען בצע כסף, איך אנו בניהם לא נגן על אבותינו. על פני 100 דורות 2000 שנה הם גם מתי מצוה, כשמצוי מת מצוה כולם אחיו ואסור ללמוד עד שקוברים אותו זוהי בעיה כללית בארץ ישראל העתיקה והקדושה בה טמונים מיליונים של אחים.
2. משטר שאין לו רגישות לחלש למת שאינו יכול לזוז ולא לצעוק הנכבד שומר על הקבר הקטן, ובזוי השפל מחטט במת, להוציא אכן שיני הזהב שבו, או לגזול את קברו בית עולמו ד' על ד'
3. מאתיים ברבנים עצורים באבו כביר ע"י משטרת ישראל, בגלל שבאו להפגין ולהגן על כבוד המת, ועוד כאלפיים נסו מרדיפות המשטרה לתפוס אותם.
4. ישנם בארץ ישראל 95% יהודים שומרי מסורת, ו – 10% המנוכרים ליהדות ולמסורת ישראל, הם קרובים לקבוצת הכנענים שהיו בשנות ה – 50 כמו יונתן רטוש, עוזי אורנן, חמן אורי אבנרי וכו', לנו אין כל שפה עימהם, יש לנו יותר הבנה עם הערבים מאשר עם הכנענים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה