יום שלישי, 11 במרץ 2014

יוזמתו של הרב שלמה שטנצל להקמת רדיו חרדי



מכתבו של הרב שלמה שטנצל זצ"ל לפני כ 30 שנים 
הרב שלמה שטנצל זצ"ל מימין
אל עו"ד אהרון פאפו חבר מליאת רשות השידור 
הבה נקים רדיו יהודי
עו"ד אהרן פאפו – חבר הועד המנהל של "שידורי ישראל". הכריז ברדיו, כי 90% מאנשי הרדיו והטלביזיה, הם חברי ואוהדי של"י – ה"עולם הזה"; בתקופה שכלי התיקשורת עלו ו"טיפלו" בשר אהרן אבוחצירא שר הדתות לשעבר במשך שנה תמימה עוד טרם משפט בכל מהדורות החדשות, קם סופר ופירסם ב"דבר" מאמר, בכותרת גדולה הגדיר את אנשי התיקשורת: "התליינים", המוצצים בשקיקה דם של רבבות יהודים, 1800 פקידי ממשלה עובדים ברשות השידור של ממשלת ישראל, בתקציב שנתי של 31 מיליארד לירות, כאשר המחלקות ה"מובילות" של כלי ההסברה והתיקשורת של ממשלת "הליכוד – דתיים", רוב האזרחים ומשלמי המיסים המיעוט השמאלני קובע מה ישמע האזרח היהודי במדינה ומה לא ישמע, הם על טהרת השמאל הקיצוני האנטי – יהודי, האנטי – דתי, אנטי – ליכוד, הם שולטים על החדשות האומר וענייני היום כאשר מורי דרכם הם עורך שבועון התועבה ה"עולם הזה", השסאית המקצוענית האנטי – דתית שולמית אלוני, יוסי שריד – בנו של מנכ"ל משרד החינוך יעקב שריד, שהיה אדריכל הביצוע של ההעברה על הדת של מאות אלפי בני הנוער העולים החדשים מתימן ועדות המזרח, אלוני ושריד, היו בעבר מראשי הכתבים ברדיו ועורכי תכניות, אלוני אמרה בזמנו כי היא בחרה חלק גדול משדרני הרדיו, לא לחינם היא מקבלת פי 30 זמן יותר מכל ח"כ, כפי שפורסם בזמנו ב"הארץ" האנטי – דתי.
במשך 29 שלטון מפא"י המערך, אש השיסוי והאלימות המילולית, הופנתה בלעדית נגד היהדות הדתית, ההסתה הייתה כה ארסית ומרוכזת, עד שיהודים מתקופת טרום השואה, נזכרו ב"געגועים" בהסתה שהייתה ע"י לא יהודים בגרמניה ובאירופה בשנות ה- 30, ואילו ב – 6 שנות שלטון ה"ליכוד", הרחיבו "תלייני" השמאל את חזית ההסתה, גם נגד ה"ימין" כולו, מלבד אותם "משתפי פעולה" היהדות הדתית הינה הקרבן הראשי של כלי התיקשורת הממלכתית, ההתעללות ביהודים דתיים וביהדות, מרקיעים לשיאים חדשים בכל יום, דם יהודי דתי הפקר, כבודו למרמס, לא בטעות הדבר, אלא זוהי מדיניות זדונית של כלי התיקשורת כל השנים לחסל את היהדות, בן גוריו הבטיח בשנות החמישים לחסל את דת ישראל תוך 20 שנה, לא לאפשר חינוך דתי, להנהיג נישואין אזרחים לבטל את השבת, ליצור אווירת מנק ובוז ליהודי הדתי, ההעברה על הדת גזירת הפיאות של עולי תימן החרדיים, מסע דיכוי עולי מרוקו, טוניס וטריפולי, המשבר הממשלתי, וממצאי וועדת החקירה  בראשות הנשיא יצחק בן צבי אישרה את בזמנו, גם דו"חות מבקר המדינה החילוני משנות ה – 50 ע"י שליחיו במאות ישובים, בהם היו כפיה איומים וזוועה, בשיתוף עם משרד החינוך דאז, היו חופפים את ה"אני מאשים" של היהדות הדתית.
יהודי חסידי סיפר לי בימים אלה, כי בשנות החמישים, כעולה חדש, מצא עבודה במשרד הדואר, הוא נאלץ להימצא שם גלוי ראש, כדי לא להיות מטרה לחיצים נגד הדתיים ע"י המפא"יניקים, היום הוא לבוש שטריימל, עובד אחר, בכיר במשרד הבטחון, סיפר לי כי בשנות בן – גוריון, פעם ערכו אסיפה של הפקידות הגבוהה במ. הבטחון באולם, כולם היו גלויי ראש, והוא היה יחידי חבוש כיפה, ניגש אליו אחד מהמארגנים וביקשו להסיר את הכיפה, כמובן היום השתנה הכל לטובה, למרות שכלי התיקשורת, מסרבים לתת "לגיטימציה" ליהודי הדתי, ומאידך אותם שמאלנים מטפחים יומם ולילה, ועולים על הבריקאדות למען "הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתינאי".
ככל שאנו נלחצים יותר, וככל שאנו מתפתחים יותר, כך עולים וגוברים הקולות הדורשים להינתק מתרעלה יומית זו, המרעילה את המדינה ואת העם היהודי. מחויב המציאות לפתוח תחנת שידור על טהרת היהדות, כדי לספק צרוך זה, של כשניים וחצי מיליון יהודים שהגדירו את עצמם כדתיים או מסורתיים (64% מהאוכלוסייה). מעניין כי לפי אותו סקר של מכון "פור"י" שפרסם בזמנו, הצהירו על עצמם כאנטי – דתיים שני אחוזים (2%) בלבד, ואולם אותו קומץ קטן שולט על 100% מכלי התיקשורת, 5 גלי רדיו וערוץ טלביזיה, הקמת תחנת רדיו ושידורים תורניים – הוא צורך קיומי ליהדות הדתית והחרדית בארץ ישראל, אין זה לוקסוס, היום גם "חדשות" אי אפשר לשמוע, מבליט להיות מורעל מתועבה, כפירה ושיסוי נגד היהדות ע"י עורכי החדשות ברדיו. כל מי שמנסה להכניס ידיעה החשובה למאזין הדתי, ידחוהו בבוז או ינסחוה בצורה שתפגע ביהדות. מדוע שנזדקק לכבוד מגדולי אויבינו?
מן הרואי לדבר אמת. במאות אלפי בתים יהודיים חרדיים ודתיים מצוי הכלי הזה הקרוי רדיו או טרנזיסטור, המרכז את כל כישרונותיו שבנה אוו השמאל האנטי – דתי במשך כ – 40 שנות שלטונו במדינה ולפניו, כדי לפגוע ביהדות וביהודים דתיים, להשפיל ערכים, ברוך ה', כי מצויים אלפי בתים של בני תורה וחסידים אמיתיים אשר לא הכניסו טומאה זו לביתם, וביתם טהור, ירבו כמותם בישראל, אך הרוב הגדול אשר כלי משחית זה נכנס לביתו, ומחנך את הבית והילדים בכל תועבה, למרות שהרבה נזהרים לא לפתוח אלא לחדשות בלבד, ואחרים לרבות פועלים בתעשייה ובמשרדים, משאיר את הרדיו דלוק ושומע כל תועבה ומה יעשה הבן ולא יחטא?
היהדות החרדית והדתית, מתפתחת בארץ – ישראל בצעדי ענק, כאן מקומנו הטבעי, בית חיינו ועתידנו עלי אדמות. תוך כ – 20 עד 30 שנה, אנו עשויים להית רוב הישוב בארץ ישראל. כפי שמסופר על בעל ה"חזון איש" זי"א, פעם התאונן יהודי מה יהיה הסוף עם השתלטות החילוניים על ארץ ישראל, עד מתי? והשיב החזו"א בחיוך, מה אתה דואג? עשה חשבון:10 x 10 x 10, שש פעמים, שווה: מליון צאצאים שש דורות של יהודי חרדי אחד, המביא כ"א 10 ילדים ואילו במשפחה חילונית: 2 x 2 x 2 שש דורות שווה 64 צאצאים חילוניים, אנו מאד קרובים ליעד, בן בשל ריבוי הילודה, אלפי בעלי התשובה, רוב העלייה לארץ היא חרדית והירידה היא חילונית, זה הגורם שהאווירה בא"י השתנתה לטובה לרמות "תלייני" התיקשורת, אסור לנו איפוא, להפקיר את ה"שוליים", אסור שניתן מידרס בבתינו לאנשי התיקשורת, המבקשים לקעקע את היהדות ואת החברה הטובה בא"י.
***
למי מיועדים השידורים? הרדיו התורני, היכול לעמוד על בסיס מסחרי תוך תקופה קצרה, לאחר שנילחם לקבלת רישיון, לצרכי היהדות הדתית, ושל "תנועת התשובה", השידורים יספקו את דרישות היסוד של כל הרבדים והסקטורים באוכלוסיה התורנית: עקרת הבית, נוער, העדות השונות – העם שבשדות, שיעורי תורה: במשנה, בגמרא, הלכה, מוסר, חסידות, מחשבת ישראל, חדשות מעולם התורה, ששידורים על מפעלים תורניים, ראיונות ושיחות עם אישי תורה מחשבה ומעש, חלק נכבד ינוהל ויכוון ע"י ראשי תנועת התשובה, אל מאות האלפים המחפשים את הדרך חזרה ליהדות, וזאת לרמות השונות, שידור חי בטלפון, תכנית מיוחדות לעולים החדשים בשפות השונות, ובמיוחד לעולים מארצות קומוניסטיות כדי להקנות להם מושגי יסוד ביהדות, מצויים אצלנו אנשי תיקשורת בתוכם מצבור השבים, כבסס רציני להפעלת התחנה, לרבות טכנאי רדיו.
תחנת הרדיו התורנית תיתן גיבוי ותשומת לב לכל הנעשה ביהדות התורה בארץ ישראל ובתפוצות הגולה, תעודד ישיבות, ומוסדות חינוך מגוונים לכל הגילים, תעודד הקמת קריות בתי חולים דתיים ואף ערים דתיות, תווסת את חיי הרוח ותיתן כח ועוצמה לעל פעולה חיובית, תקרב לבבות, תגביר אהבת ישראל, תראה את היופי והעושר הרוחני העצום המצוי בעדות ישראל ויש סיכוי שתוך זמן קצר גם חלקי ציבור אחרים יאזינו לתחנה זו, יראו את המאור והחיוב שביהדות וישתחרר מהמצוקה והמתיחות הבלתי נסבלים בו נכפה היום, ואז גם דמנו וכבודנו לא יהיו יותר הפקר.
גדולי תורה וחסידות, בפניהם שטחנו את ההצעה, גילו עמדתם בצורה חיובית ונלהבת, ברור, כי את התחנה ינהלו יהודים יראי ה', המכירים וכואבים את הדור, בפיקוח תלמידי חכמים, ולא תהיה תלויה בגורמים שלטוניים.
השידורים יהיו בעיקרם חיוביים מבלי להיכנס להתנגשויות, ויתרכז יותר ב"עשה טוב", בהדרכה לאמונה, יראת ד' ומדות טובות, חברה טובה, למען יהיה שלום על ישראל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה