יום שלישי, 11 במרץ 2014

ביהמ"ד "לדרמן" בב"ב נחוג סיום "מנחות" והתחלת "חולין" בדף היומי



מאמר שכתב הרב שלמה שטנצל זצ"ל על שיעור בבית הכנסת לדרמן לפני כ 25 שנים 
ב
ביהמ"ד "לדרמן" בב"ב נחוג סיום "מנחות" והתחלת "חולין" בדף היומי
ביום ג' ד' באייר, חגגו משתתפי השיעור ב"דף היומי", שבבית המדרש לדרמן – שכון חזון איש בבני ברק, בשמחה של מצוה תוך התרוממות והתעלות הנפש, את סיום מסכת "מנחות" והתחלת מסכת "חולין", את ההדרן לסיום המסכתא אמר מגיד השיעור הגאון רבי חיים אונגר שליט"א, מן הדמויות הכובשות של עולם התורה, האומר את השיעור היומיומי הישיבתי בדף היומי כבר 10 שנים.
הגר"ח אונגר הקים את השעור בדף היומי כשמסביבו התלקטו טובי האברים ובני תורה למדנים ומעמיקים, חבורה זו בראשותו הספיקה כבר לסיים ש"ס וחצי, השיעורים ניתנים יום – יום כולל שבתות וחגים, ברמה גבוהה תוך ריתחא דאורייתא, בהיקף ישיבתי, ההספק הוא דף שלם ליום, הוא מתקיים כל ערב במשך שעה וחצי החל מהשעה 9:15, ביום שישי החל מהשעה 12:15 בצהרים, ובשבת קודש בשעה 2:15 בצהרים.
השיעורים נמסרים בנעימות, במתיקות, בחיוניות ובביהרות מדההימה לרבות בסוגיות הקשות שבש"ס, אישיותו הכובשת של העומד בראש החבורה הלומדת ניכרת על פניהם של משתתפי השיעור השמחים והמלוכדים.
מיד בתום דברי החיזוק לעמלה של תורה ואהבתה וסיום המסכת, החל הגאון מגיד השיעור במסכת "חולין", הכולל את הסוגיות השימושיות של איסור והיתר, בחבורה לבבית זו של בני עליה.
(הדברים נכתבו ע"י משתתף השיעור: הרב שלמה שטנצל, תורת חיים 2 ב"ב)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה